Ads 468x60px

.

05 marca 2015

Być kobietą to fajna sprawa


Już w najbliższy weekend będziemy świętować „Dzień Kobiet” – jest to o tyle istotne wydarzenie, gdyż już od ponad 8 lat w moim życiu towarzyszy mi wspaniała kobieta. Mowa oczywiście o mojej żonie Asi, która jest ze mną w najtrudniejszych sytuacjach. Co więcej, jest ona moim wsparciem zarówno w sprawach codziennych, jak i finansowych. I biorąc pod uwagę właśnie tę drugą kwestię, w dzisiejszym wpisie postanowiłem sprawdzić co banki mają do zaoferowania tej piękniejszej części chodzącej po moim domu.

Instytucje finansowe coraz częściej wyprzedzają się w oferowaniu klientom najróżniejszych rozwiązań. I nie chodzi mi tylko o udostępnianie nowych technologii typu bankowość mobilna, płatności smartfonem itd., ale także o produkty adresowane do konkretnej grupy klientów. Dziś na tapetę wziąłem rozwiązania skierowane stricte do kobiet. Zobaczcie co znalazłem:

Citi Handlowy i karta kredytowa Elle

Wszystkie posiadaczki karty kredytowej Elle mają możliwość uczestniczenia w programie Citi Rabaty, który to oferuje zniżki w 4800 punktach handlowo-usługowych. Należą do nich między innymi sklepy, domy handlowe, salony kosmetyczne, butiki i restauracje w całej Polsce. Jednym słowem miejsca, w których każda kobieta będzie mogła poczuć się jak ktoś wyjątkowy.

Operatorem tego plastiku jest VISA, a więc przy użyciu tej karty można płacić we wszystkich punktach oznaczonych tym właśnie logiem. Ponadto produkt ten posiada 54 dniowy okres bezodsetkowy, który to umożliwia „zaciągnięcie” nieoprocentowanego kredytu na okres blisko dwóch miesięcy. Warunkiem uzyskania tego udogodnienia jest oczywiście spłata całego zadłużenia w terminie jego zapadalności. (więcej na temat funkcjonowania kart kredytowych pisałem TUTAJ).

Dodam jeszcze, że miesięczna opłata za kartę Elle wynosi 8 złotych.

Bank Millennium i karta kredytowa Impresja

Bardzo podobne rozwiązanie do opisanego powyżej ma w swojej ofercie bank, którego kolor „firmowy” może bardziej podobać się kobietom - różowy, czy Magenta – sam nie wiem, bo w końcu jestem facetem ;). Gwoli ścisłości mam tu na myśli Bank Millennium.

Karta Impresja umożliwia jej posiadaczkom uzyskanie 5 proc. Moneyback za zakupy u ponad 20 Partnerów banku. Są wśród nich takie sklepy jak Apart, Sephora, Bershka, ZARA czy też MaxMara, czyli miejsca w których każda kobieta z pewnością znajdzie coś interesującego dla siebie.

Do tego wszystkiego dochodzi program rabatowy MasterCard Buy&Smile, w którym płeć piękna może uzyskać nawet do 55 proc. zniżki za zakupy i usługi u wybranych partnerów. Szczegóły tego programu znajdziecie na stronie MasterCarda w zakładce Promocje i oferty.

Aby jeszcze uatrakcyjnić swoją kartę Bank Millennium dołącza do niej pakiet Assistance, dzięki któremu każda kobieta nie będzie musiała się martwić zepsutą pralką, lodówką czy przebitą oponą w samochodzie , gdyż w chwili wystąpienia takiej awarii z pomocą przyjdą jej odpowiedni fachowcy. Opłata za usługę kosztuje 4,99 zł w skali miesiąca, ale nie jest ona obowiązkowa.

Standardowa opłata za kartę Impresja wynosi 7,99 zł, ale można jej uniknąć dokonując przy jej użyciu pięciu transakcji bezgotówkowych. Jeśli chodzi o okres bezodsetkowy to w przypadku tego plastiku jest on równy 51 dni.

Alior Bank – Pożyczka dla Kobiet

Ostatni typowy produkt przeznaczony dla kobiet. Nawet jego nazwa mówi nam dokładnie do kogo jest skierowana ta oferta. Pożyczka dla kobiet to kredyt gotówkowy z oprocentowaniem nominalnym równym 4,9 proc. i pięcioletnim okresem spłaty. Co więcej, maksymalnie płeć piękna może pożyczyć kwotę aż 100 tys. złotych a całą procedurę kredytową można załatwić nawet w jeden dzień.

Niestety Alior Bank mocno ograniczył dostępność tego produktu. Jego beneficjentkami mogą być wyłącznie kobiety zamężne w wieku do 35 do 50 lat i uzyskujące dochody z tytułu umowy o pracę zawartej na czas nieokreślony.

Całkowity obraz oferty „psują” jeszcze koszty dodatkowe. Bank nalicza 7 proc. opłatę przygotowawczą a także pobiera składkę na ubezpieczenie na życie.

Koniec…

I to chyba na tyle… przynajmniej ja nie znalazłem więcej produktów, które byłyby aktualnie skierowane „tylko” do kobiet. Owszem kiedyś było jeszcze Konto na Obcasach w BZ WBK, ale obecnie nie jest już ono oferowane. Trzeba jednak zaznaczyć, że tak na dobrą sprawę to każdy instrument może być z powodzeniem wykorzystywany przez płeć piękną, więc taka segmentacja klienta ma bardziej charakter marketingowy niż ma służyć budowie konkretnego portfela odbiorców.

Pozdrawiam Jacek

PS. Jeśli uważacie, że publikowane przeze mnie materiały są dla Was interesujące podzielcie się nimi ze swoimi znajomymi. Możecie także polubić stronę Celownika na Facebooku. Za co serdecznie z góry dziękuję.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

 

Zastrzeżenie

Informacje przedstawione na tej stronie internetowej są prywatnymi opiniami autora i nie stanowią rekomendacji inwestycyjnych w rozumieniu Rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 19 października 2005 roku w sprawie informacji stanowiących rekomendacje dotyczące instrumentów finansowych, ich emitentów lub wystawców (Dz. U. z 2005 roku, Nr 206, poz. 1715). Wszystkie decyzje inwestycyjne czytelnik podejmuje na własną odpowiedzialność.
 
Blogger Templates